Polityka bezstronności

CertCom zapewnia zachowanie bezstronności, obiektywności oraz poufności w prowadzonych procesach oceny zgodności i pozostałej działalności.

Właściciel zapewnia, że jednostka CertCom:

  • Działa  niezależnie jako strona trzecia, kierując się bezstronnością i obiektywnością, unikając nieakceptowalnych konfliktów interesów i wykluczając wpływ innych interesów lub stron.
  • Kierownictwo i personel CertCom stosuje zasadę niezależności od wszelkich nacisków finansowych, personalnych lub innych, które miałyby wpływ na obiektywny wynik podejmowanych decyzji. W naszej organizacji wdrożyliśmy Kodeks etyczny, do których stosują się wszyscy nasi pracownicy.
  • Nie podejmuje się realizacji procesu certyfikacji, inspekcji i pozostałych działań  w przypadku zagrożenia bezstronności.
  • Posiada niezależny mechanizm chroniący bezstronności, zapewniający, że jest ona osiągnięta, który może być wykorzystywany do jej ochrony w przypadku konfliktu interesów, działań biznesowych i operacyjnych mogących zagrażać uczciwości certyfikacji.
  • Zarządza konfliktami interesów i na bieżąco identyfikuje, analizuje, ocenia, podejmuje działania i monitoruje wszelkie ryzyka dla bezstronności wynikające z prowadzonej działalności, w tym wszelkie konflikty wynikające z powiązań CertCom i jej instytutów lub powiązań personelu.
  • Nie przedstawiają swojej oferty w powiązaniu z podmiotami świadczącymi usługi konsultacyjne, projektowe, produkcyjne lub inne mogące zagrażać postrzeganiu jednostki jako bezstronnej i niezależnej.
  • Nie podejmuje dla swoich klientów działań związanych z projektowaniem, wdrażaniem, wytwarzaniem, instalowaniem, dostawą lub utrzymywaniem certyfikowanego wyrobu, procesów lub usług.
  • Nie angażuje się u swoich klientów w prace mogące zagrażać bezstronności, szczególnie w prace właściwe dla projektantów, operatorów certyfikowanych procesów, wytwórców i instalatorów lub dystrybutorów certyfikowanych wyrobów, dostawców usług projektowych i wdrożeniowych, rozwoju u wdrażania działań systemowych.
  • Nie oferuje i nie świadczy konsultacji lub audytowania wewnętrznego w zakresie systemu zarządzania tam gdzie program certyfikacji  wymaga oceny systemu zarządzania.
  • Nie korzysta z personelu mającego aktualny lub możliwy konflikt interesów i nie prowadzi procesu certyfikacji korzystając z personelu zaangażowanego przez tych, którzy świadczyli usługi konsultacyjne lub audytów wewnętrznych dla klienta.
  • Wyłącza z oceny personel, który był w ciągu ostatnich 2 lat zaangażowany w jakikolwiek sposób w działalność podmiotu wnioskującego o certyfikację.
  • Składy zespołów oceniających podawane są do wiadomości wnioskującemu przed oceną w celu zgłoszenia ewentualnych zagrożeń mogących stanowić konflikt interesów oraz zagrażać bezstronności oceny.
  • Podejmuje decyzje w procesie certyfikacji opierając się na obiektywnych dowodach, wykluczając wpływ innych interesów lub stron.
  • Nie podzleca procesów certyfikacji.
  • Nie deklaruje, że ocena byłaby tańsza, szybsza, lepsza, gdyby skorzystano z usług określonych podmiotów świadczących usługi konsultacyjne, projektowe, produkcyjne, lub innymi które mogą być zaangażowane w proces oceny zgodności.
  • CertCom nie prowadzi działalności szkoleniowej.
  • Zapewnienia, że działalność odrębnych osób prawnych z jednostka ma powiązania, lub osoby prawnej, której jednostka może być częścią, nie będzie zagrażała bezstronności certyfikacyjnej, a personel odrębnej osoby prawnej nie będzie zaangażowany w zarządzanie, przeglądy i podejmowanie decyzji w sprawie certyfikacji.
  • W przypadku zastrzeżeń stron zainteresowanych odnośnie bezstronności funkcjonowania CertCom, stosowane są niedyskryminujące procedury rozpatrywania skarg i odwołań.
  • Utrzymują procedury zapewniające, że personel zna i stosuje politykę bezstronności, a każdy członek zespołu oceniającego działa bezstronnie.