Polityka bezstronności
CertCom zapewnia zachowanie bezstronności, obiektywności oraz poufności w prowadzonych procesach oceny zgodności i pozostałej działalności.
Zarząd CertCom zapewnia, że jednostki CertCom:
- Działają niezależnie jako strona trzecia, kierując się bezstronnością i obiektywnością, unikając nieakceptowalnych konfliktów interesów i wykluczając wpływ innych interesów lub stron
- Kierownictwo i personel CertCom stosuje zasadę niezależności od wszelkich nacisków finansowych, personalnych lub innych, które miałyby wpływ na obiektywny wynik podejmowanych decyzji. W naszej organizacji wdrożyliśmy Kodeks etyczny, do których stosują się wszyscy nasi pracownicy
- Nie podejmuje się realizacji procesu certyfikacji, inspekcji i pozostałych działań w przypadku zagrożenia bezstronności
- Posiadają niezależny mechanizm chroniący bezstronności, zapewniający że jest ona osiągnięta, który może być wykorzystywany do jej ochrony w przypadku konfliktu interesów, działań biznesowych i operacyjnych mogących zagrażać uczciwości certyfikacji
- Zarządzają konfliktami interesów i na bieżąco identyfikują, analizują, oceniają, podejmują działania i monitorują wszelkie ryzyka dla bezstronności wynikające z prowadzonej działalności, w tym wszelkie konflikty wynikające z powiązań CertCom i jej instytutów lub powiązań personelu.
- Nie przedstawiają swojej oferty w powiązaniu z podmiotami świadczącymi usługi konsultacyjne, projektowe, produkcyjne lub inne mogące zagrażać postrzeganiu jednostki jako bezstronnej i niezależnej
- Nie podejmują dla swoich klientów działań związanych z projektowaniem, wdrażaniem, wytwarzaniem, instalowaniem, dostawą lub utrzymywaniem certyfikowanego wyrobu, procesów lub usług.
- Nie angażują się u swoich klientów w prace mogące zagrażać bezstronności, szczególnie w prace właściwe dla projektantów, operatorów certyfikowanych procesów, wytwórców i instalatorów lub dystrybutorów certyfikowanych wyrobów, dostawców usług projektowych i wdrożeniowych, rozwoju u wdrażania działań systemowych
- Nie oferują i nie świadczą konsultacji lub audytowania wewnętrznego w zakresie systemu zarządzania tam gdzie program certyfikacji wymaga oceny systemu zarządzania
- Nie korzystają z personelu mającego aktualny lub możliwy konflikt interesów i nie prowadzi procesu certyfikacji korzystając z personelu zaangażowanego przez tych którzy świadczyli usługi konsultacyjne lub audytów wewnętrznych dla klienta
- Wyłączają z oceny personel który był w ciągu ostatnich 2 lat zaangażowany w jakikolwiek sposób w działalność podmiotu wnioskującego o certyfikację
- Składy zespołów oceniających podawane są do wiadomości wnioskującemu przed oceną w celu zgłoszenia ewentualnych zagrożeń mogących stanowić konflikt interesów oraz zagrażać bezstronności oceny
- Podejmują decyzje w procesie certyfikacji opierając się na obiektywnych dowodach, wykluczając wpływ innych interesów lub stron
- Nie podzlecają procesów certyfikacji
- Nie deklarują, że ocena byłaby tańsza, szybsza, lepsza, gdyby skorzystano z usług określonych podmiotów świadczących usługi konsultacyjne, projektowe, produkcyjne, lub innymi które mogą być zaangażowane w proces oceny zgodności
- CertCom prowadzi otwartą działalność szkoleniową mając na uwadze, że w żadnym przypadku szkolenia nie mogą mieć charakteru konsultacji, a przekazywane informacje są ogólnie dostępne. Szkolenia są dostępne dla wszystkich zainteresowanych, a informacja o szkoleniach są dostępna publicznie.
- Zapewnieniają, że działalność odrębnych osób prawnych z jednostka ma powiązania, lub osoby prawnej, której jednostka może być częścią, nie będzie zagrażała bezstronności certyfikacyjnej, a personel odrębnej osoby prawnej nie będzie zaangażowany w zarządzanie, przeglądy i podejmowanie decyzji w sprawie certyfikacji
- W przypadku zastrzeżeń stron zainteresowanych odnośnie bezstronności funkcjonowania CertCom, stosowane są niedyskryminujące procedury rozpatrywania skarg i odwołań
- Utrzymują procedury zapewniające że personel zna i stosuje politykę bezstronności, a każdy członek zespołu oceniającego działa bezstronnie.