Kodeks etyki
Przedmowa
CertCom jest w pełni zaangażowana w przestrzeganie zasad i wartości etycznych. Każdy członek personelu CertCom rozumie znaczenie zachowań etycznych i wykazuje się odpowiedzialnością, profesjonalizmem i uczciwością wobec każdego Współpracownika i Klienta. Wierzymy, że sukces organizacyjny związany jest z pełnym zrozumieniem potrzeb i oczekiwań klienta.
Nasza kultura organizacyjna ma i będzie wykazywać najwyższy poziom uczciwości, profesjonalizmu i sprawiedliwości. Dbamy o to, aby każdy członek naszej organizacji, a w szczególności egzaminatorzy, audytorzy i partnerzy działali zgodnie z tymi zasadami i wartościami.
Nasze wartości profesjonalizm, uczciwość i rozwój są naszymi atutami które napędzają nasz rozwój i pomagają nam zbudować silną reputację. Kodeks Etyki CertCom opisuje wartości i postępowanie, oczekiwane od naszego personelu. Wierzymy, że silne wartości etyczne są warunkiem zdrowego środowiska pracy i sprzyjają doskonałym relacjom zawodowym. Każdy pracownik jest odpowiedzialny za zrozumienie tych zasad i upewnienie się, że są one skutecznie wdrażane w obszarach działań, za które odpowiada.
Każdy zainteresowany, nie znający procedur opisanych w niniejszym dokumencie lub potrzebujący bardziej szczegółowych wyjaśnień, jest zachęcany do skontaktowania się z nami. Z przyjemnością wyjaśnimy szczegółowo wszystkie przyjęte zasady i ich implementacje.
Zastosowanie
Kodeks postępowania CertCom ma zastosowanie do wszystkich członków personelu CertCom oraz wszystkich Klientów. Dotyczy wszystkich certyfikowanych osób, certyfikowanych organizacji, egzaminatorów, audytorów, personelu, partnerów i innych zainteresowanych stron.
Jeżeli członek CertCom naruszy zasady etycznego zachowania, CertCom może zakończyć relację z członkiem, a nadane certyfikaty odwołać.
Specjaliści CertCom :
- Postępuj profesjonalnie, z uczciwym, dokładnym, odpowiedzialnym, niezależnym i otwartym nastawieniem.
- Działaj przez cały czas wyłącznie w najlepszym interesie swojego pracodawcy, klientów, społeczeństwa i zawodu, postępując zgodnie ze standardami zawodowymi i stosowanymi technikami podczas świadczenia profesjonalnych usług.
- Utrzymuj kompetencje w swoich dziedzinach i staraj się stale doskonalić swoje umiejętności zawodowe.
- Oferuj tylko profesjonalne usługi, do wykonywania których jesteś wykwalifikowany, i odpowiednio informuj klientów i konsumentów o charakterze proponowanych usług, w tym o wszelkich istotnych obawach i zagrożeniach.
- Poinformuj pracodawcę lub klienta o wszelkich interesach biznesowych lub powiązaniach, które mogą wpłynąć na ich osąd lub osłabić ich uczciwość.
- Traktuj w poufny i prywatny sposób informacje uzyskane podczas kontaktów zawodowych i biznesowych jakiegokolwiek obecnego lub byłego pracodawcy lub klienta.
- Przestrzegaj wszystkich praw i przepisów prawnych, dotyczących prowadzonej działalności zawodowej.
- Szanuj własność intelektualną i wkład innych osób.
- Zabrania się celowego przekazywania fałszywych lub sfałszowanych informacji, które mogą zagrozić rzetelności procesu oceny kandydata na stanowisko zawodowe.
- Nie podejmuj działań, które mogłyby zagrozić reputacji CertCom lub jej programów certyfikacyjnych.
- W pełni angażuj się w postępowanie wyjaśniające w związku z domniemanym naruszeniem niniejszego Kodeksu Etyki.
Uczciwość
W pełni rozumiemy znaczenie uczciwego i etycznego podejścia przy ustalaniu zakresu usług, polityk i procedur postępowania. Zapewniamy, że każda udzielona odpowiedź, postępowanie, zalecenie, sugestia i pomoc jest zgodna z najwyższymi standardami. Staramy się świadczyć usługi bez uprzedzeń względem pochodzenia i wszelkiego rodzaju preferencji.
Wierzymy, że pracownicy przy przestrzeganiu przepisów i wymagań, z własnej inicjatywy będą promować działania, które są etycznie właściwe.
Stanowczo potępiamy praktyki współpracy z klientem lub opracowywanie produktów, bazujące na przekazaniu niedokładnych informacji lub faktów wprowadzających w błąd.
W przypadku wątpliwości dotyczących potencjalnego konfliktu wynikającego z naruszenia naszego Kodeksu Etyki, każda osoba działająca w imieniu lub na rzecz CertCom powinna rozważyć:
- Naruszone zasady, legalność i etyczność działań.
- Swoje zaangażowanie i wpływ działania na profesjonalny i personalny wizerunek.
- Wpływ działania (bezpośredni lub pośredni) na reputację i renomę CertCom.
- Uzasadniony cel biznesowy i istniejące alternatywy dla proponowanego działania.
W przypadku negatywnej oceny lub jakichkolwiek wątpliwości, osoba reprezentująca CertCom, powinna zasięgnąć porady i ponownie rozważyć decyzję. Istnienie problemu nigdy nie może być ignorowane.
Bezstronność
Jesteśmy w pełni świadomi znaczenia bezstronności w wykonywaniu naszych działań.
Udokumentowaliśmy polityki i procedury dotyczące zarządzania bezstronnością i zapewnienia, że nasze działania są podejmowane w sposób bezstronny, kierując się bezstronnością i obiektywnością, unikając nieakceptowalnych konfliktów interesów i wykluczając wpływ innych interesów lub stron.
Analizujemy, dokumentujemy i eliminujemy potencjalny konflikt interesów wynikający z bieżących działań certyfikacyjnych, które są uregulowane i zarządzane w celu zapewnienia bezstronności.
Konflikty interesów mogą powstać, gdy kandydat ubiega się o certyfikat w CertCom i ma interesy finansowe lub bliskie osobiste relacje z kimkolwiek z personelu CertCom zaangażowanego w decyzje o certyfikacji.
Ta zasada ma zastosowanie do wszystkich procesów certyfikacji.
Konflikty interesów występują, jeśli znaczące zainteresowanie kandydata certyfikatem, powoduje stronniczość w podejmowaniu decyzji i / lub zgłaszaniu działań certyfikacyjnych.
Konflikty mogą prowadzić lub towarzyszyć niewłaściwemu postępowaniu i podejmowaniu decyzji z wyłączną korzyścią dla kandydata.
W celu zidentyfikowania, zminimalizowania konfliktu interesów i zarządzania nim, wszystkie osoby działające na rzecz CertCom są odpowiedzialne za zgłaszanie okoliczności, w których może wystąpić potencjalny konflikt interesów, dalsze działania podejmowane są zgodnie z przyjętą procedurą zapewniania bezstronności.
Poufność
Wszystkie informacje podlegają ochronie, niezależnie od tego, w jaki sposób są tworzone, udostępniane, komunikowane lub przechowywane.
Informacje mogą istnieć w wielu formach. Bezpieczeństwo informacji to ochrona informacji przed zagrożeniami w celu zapewnienia ciągłości działania, zminimalizowania ryzyka biznesowego i maksymalizacji zwrotu z inwestycji i możliwości biznesowych.
Nasze priorytety w zakresie bezpieczeństwa informacji to:
- Ryzyko związane z bezpieczeństwem informacji strategicznych i operacyjnych jest rozumiane i traktowane jako akceptowalne dla organizacji.
- Zapewniona jest poufność wszystkich informacji o kliencie i rozwoju produktów.
Nasz zespół jest świadomy i zapewnia, że rozpowszechnianie informacji lub ich publiczne udostępnianie jest prowadzone zgodnie z zasadami bezpieczeństwa informacji, ochrony danych i poufności CertCom.
Informacje wrażliwe nigdy nie będą udostępniane bez uprzedniej zgody osoby, która udziela informacji. Wszyscy pracownicy są świadomi czynników wrażliwości oraz wpływu informacji, i są rozliczani z nadzoru nad informacjami, wynikającymi z posiadanych uprawnień i odpowiedzialności.
Odpowiedzialność
Rozumiemy i wiemy, jak oceniać potrzeby klientów.
Zapewniamy, że każda zgłoszenie problemu jest traktowane z odpowiedzialnością i priorytetem. Wdrożyliśmy procedury rozwiązywania problemów, dostarczania informacji zwrotnej, słuchania obaw klientów i przekładania każdego zgłoszonego problemu na możliwość doskonalenia.
Nasz zespół jest przeszkolony do zrozumienia i zbadania pierwotnej przyczyny zaistniałych problemów oraz zapewnienia nadzoru i działań w celu ich wyeliminowania.
CertCom określiła zasady realizacji procesu rozpatrywania skarg, mające zastosowanie w przypadku skargi lub odwołania otrzymanych od klientów, certyfikowanych organizacji, kandydatów, certyfikowanych osób i innych stron zainteresowanych zasadami, procedurami, decyzjami certyfikacyjnymi lub ogólnymi działaniami CertCom. Procedura ta obejmuje działania i rolę komisji odwoławczej w procesie rozstrzygnięcia odwołania.
Kompetencja
Każdy osoba zaangażowana w proces certyfikacji lub ogólnej działalności CertCom jest wykwalifikowana i świadoma uprawnień i odpowiedzialności w osiąganiu celów organizacyjnych i spełnianiu oczekiwań klientów.
Zespół CertCom rozumie, jak ustalić priorytety i rozwiązać problemy, nasza strategia to analiza przyczyn i podjęcie efektywnych działań.
W jasny sposób zdefiniowaliśmy obowiązki i odpowiedzialności, tak by każdy działający na rzecz CertCom miał świadomość ustanowionych zasad wspólnego podejścia, ważnego dla doskonalenia i rozwoju zarządzania w sposób integralny.
Jednym z naszych sposobów zapewnienia kompetencji jest inicjowanie ciągłych szkoleń i wymiany doświadczeń. Naszym głównym celem jest upewnienie się, że nasz zespół rozumie teoretyczne i praktyczne aspekty standardowych wymagań i zasad zarządzania.
Szacunek i godność
Każda osoba musi być traktowana z szacunkiem i godnością. Żadne działania podejmowane w CertCom nie będą dyskryminujące lub obraźliwe, ale będą oparte na podstawowych normach i uniwersalnych wartościach w zakresie praw człowieka. Każda osoba powinna być szanowana i traktowana jednakowo bez względu na rasę, płeć, religię, orientację seksualną lub światopogląd. Zachęcamy do wolności słowa, wyrażania opinii i myśli poprzez zapewnienie środowiska pracy nastawionego na wielokulturową świadomość i tolerancję.
Przeciwdziałanie naciskom i korupcji
Angażujemy się w walkę i potępiamy wszelkie formy nacisków lub korupcji, bezpośrednie lub pośrednie, w tym łapówki, wykorzystanie funduszy lub aktywów do jakichkolwiek nieetycznych celów. Kategorycznie potępiamy praktyki przekupstwa, również te obejmujące wykorzystanie posiadanych środków w celu zapewnienia niewłaściwych korzyści klientom, partnerom, współpracownikom i organom stanowiącym. CertCom deklaruje pełną zgodność z przepisami antykorupcyjnymi oraz lokalnymi i międzynarodowymi wymaganiami.
Ocena Kodeksu Etyki
Przestrzeganie zasad Kodeksu Etyki jest niezbędne przez wszystkie strony współpracujące z CertCom , w tym przez pracowników CertCom , certyfikowane osoby, egzaminatorów, audytorów, partnerów i innych współpracowników. Postępowanie zgodnie z Kodeksem Etyki jest uwzględniona w ocenie działań każdego interesariusza i podlega ciągłemu monitoringowi.
Zespół CertCom rozumie, że każde naruszenie naszego Kodeksu i Etyki przyniesie szkodliwe konsekwencje dla wiarygodności CertCom.
Każda osoba działająca w imieniu CertCom , która nie przestrzega Kodeksu Etyki, podlega środkom dyscyplinarnym, które mogą obejmować rozwiązanie umowy, a w przypadkach, gdy jego działanie poważnie wpływa na CertCom , zostaną też podjęte środki prawne. We wszystkich przypadkach autor każdego naruszenia ma prawo do bycia wysłuchanym i do obrony przed nałożeniem konsekwencji dyscyplinarnych.
Świadomość ekologiczna
Nasza organizacja jest świadoma szkód i efektów zewnętrznych, które nieświadome ludzkie działania mogą wyrządzić światu naturalnemu. Dlatego staramy się usprawnić nasz proces biznesowy, aby osiągnąć idealny poziom ochrony środowiska i działać w najlepszy możliwy sposób.