Kodeks etyki

Przedmowa

CertCom jest w pełni zaangażowana w przestrzeganie zasad i wartości etycznych. Każdy członek personelu CertCom rozumie znaczenie zachowań etycznych i wykazuje się odpowiedzialnością, profesjonalizmem i uczciwością wobec każdego Współpracownika i Klienta. Wierzymy, że sukces organizacyjny związany jest z pełnym zrozumieniem potrzeb i oczekiwań klienta.

Nasza kultura organizacyjna ma i będzie wykazywać najwyższy poziom uczciwości, profesjonalizmu i sprawiedliwości. Dbamy o to, aby każdy członek naszej organizacji, a w szczególności egzaminatorzy, audytorzy i partnerzy działali zgodnie z tymi zasadami i wartościami.

Nasze wartości profesjonalizm, uczciwość i rozwój są naszymi atutami które napędzają nasz rozwój i pomagają nam zbudować silną reputację. Kodeks Etyki CertCom opisuje wartości i postępowanie, oczekiwane od naszego personelu. Wierzymy, że silne wartości etyczne są warunkiem zdrowego środowiska pracy i sprzyjają doskonałym relacjom zawodowym. Każdy pracownik jest odpowiedzialny za zrozumienie tych zasad i upewnienie się, że są one skutecznie wdrażane w obszarach działań, za które odpowiada.
Każdy zainteresowany, nie znający procedur opisanych w niniejszym dokumencie lub potrzebujący bardziej szczegółowych wyjaśnień, jest zachęcany do skontaktowania się z nami. Z przyjemnością wyjaśnimy szczegółowo wszystkie przyjęte zasady i ich implementacje.

Zastosowanie

Kodeks postępowania CertCom ma zastosowanie do wszystkich członków personelu CertCom oraz wszystkich Klientów. Dotyczy wszystkich certyfikowanych osób, certyfikowanych organizacji, egzaminatorów, audytorów, personelu, partnerów i innych zainteresowanych stron.
Jeżeli członek CertCom naruszy zasady etycznego zachowania, CertCom może zakończyć relację z członkiem, a nadane certyfikaty odwołać.

Specjaliści CertCom :

  1. Postępuj profesjonalnie, z uczciwym, dokładnym, odpowiedzialnym, niezależnym i otwartym nastawieniem.
  2. Działaj przez cały czas wyłącznie w najlepszym interesie swojego pracodawcy, klientów, społeczeństwa i zawodu, postępując zgodnie ze standardami zawodowymi i stosowanymi technikami podczas świadczenia profesjonalnych usług.
  3. Utrzymuj kompetencje w swoich dziedzinach i staraj się stale doskonalić swoje umiejętności zawodowe.
  4. Oferuj tylko profesjonalne usługi, do wykonywania których jesteś wykwalifikowany, i odpowiednio informuj klientów i konsumentów o charakterze proponowanych usług, w tym o wszelkich istotnych obawach i zagrożeniach.
  5. Poinformuj pracodawcę lub klienta o wszelkich interesach biznesowych lub powiązaniach, które mogą wpłynąć na ich osąd lub osłabić ich uczciwość.
  6. Traktuj w poufny i prywatny sposób informacje uzyskane podczas kontaktów zawodowych i biznesowych jakiegokolwiek obecnego lub byłego pracodawcy lub klienta.
  7. Przestrzegaj wszystkich praw i przepisów prawnych, dotyczących prowadzonej działalności zawodowej.
  8. Szanuj własność intelektualną i wkład innych osób.
  9. Zabrania się celowego przekazywania fałszywych lub sfałszowanych informacji, które mogą zagrozić rzetelności procesu oceny kandydata na stanowisko zawodowe.
  10. Nie podejmuj działań, które mogłyby zagrozić reputacji CertCom lub jej programów certyfikacyjnych.
  11. W pełni angażuj się w postępowanie wyjaśniające w związku z domniemanym naruszeniem niniejszego Kodeksu Etyki.

Uczciwość

W pełni rozumiemy znaczenie uczciwego i etycznego podejścia przy ustalaniu zakresu usług, polityk i procedur postępowania. Zapewniamy, że każda udzielona odpowiedź, postępowanie, zalecenie, sugestia i pomoc jest zgodna z najwyższymi standardami. Staramy się świadczyć usługi bez uprzedzeń względem pochodzenia i wszelkiego rodzaju preferencji.
Wierzymy, że pracownicy przy przestrzeganiu przepisów i wymagań, z własnej inicjatywy będą promować działania, które są etycznie właściwe.
Stanowczo potępiamy praktyki współpracy z klientem lub opracowywanie produktów, bazujące na przekazaniu niedokładnych informacji lub faktów wprowadzających w błąd.

W przypadku wątpliwości dotyczących potencjalnego konfliktu wynikającego z naruszenia naszego Kodeksu Etyki, każda osoba działająca w imieniu lub na rzecz CertCom powinna rozważyć:

  • Naruszone zasady, legalność i etyczność działań.
  • Swoje zaangażowanie i wpływ działania na profesjonalny i personalny wizerunek.
  • Wpływ działania (bezpośredni lub pośredni) na reputację i renomę CertCom.
  • Uzasadniony cel biznesowy i istniejące alternatywy dla proponowanego działania.

W przypadku negatywnej oceny lub jakichkolwiek wątpliwości, osoba reprezentująca CertCom, powinna zasięgnąć porady i ponownie rozważyć decyzję. Istnienie problemu nigdy nie może być ignorowane.

Bezstronność

Jesteśmy w pełni świadomi znaczenia bezstronności w wykonywaniu naszych działań.
Udokumentowaliśmy polityki i procedury dotyczące zarządzania bezstronnością i zapewnienia, że ​​nasze działania są podejmowane w sposób bezstronny, kierując się bezstronnością i obiektywnością, unikając nieakceptowalnych konfliktów interesów i wykluczając wpływ innych interesów lub stron.
Analizujemy, dokumentujemy i eliminujemy potencjalny konflikt interesów wynikający z bieżących działań certyfikacyjnych, które są uregulowane i zarządzane w celu zapewnienia bezstronności.

Konflikty interesów mogą powstać, gdy kandydat ubiega się o certyfikat w CertCom i ma interesy finansowe lub bliskie osobiste relacje z kimkolwiek z personelu CertCom zaangażowanego w decyzje o certyfikacji.
Ta zasada ma zastosowanie do wszystkich procesów certyfikacji.
Konflikty interesów występują, jeśli znaczące zainteresowanie kandydata certyfikatem, powoduje stronniczość w podejmowaniu decyzji i / lub zgłaszaniu działań certyfikacyjnych.
Konflikty mogą prowadzić lub towarzyszyć niewłaściwemu postępowaniu i podejmowaniu decyzji z wyłączną korzyścią dla kandydata.
W celu zidentyfikowania, zminimalizowania konfliktu interesów i zarządzania nim, wszystkie osoby działające na rzecz CertCom są odpowiedzialne za zgłaszanie okoliczności, w których może wystąpić potencjalny konflikt interesów, dalsze działania podejmowane są zgodnie z przyjętą procedurą zapewniania bezstronności.

Poufność

Wszystkie informacje podlegają ochronie, niezależnie od tego, w jaki sposób są tworzone, udostępniane, komunikowane lub przechowywane.
Informacje mogą istnieć w wielu formach. Bezpieczeństwo informacji to ochrona informacji przed zagrożeniami w celu zapewnienia ciągłości działania, zminimalizowania ryzyka biznesowego i maksymalizacji zwrotu z inwestycji i możliwości biznesowych.

Nasze priorytety w zakresie bezpieczeństwa informacji to:

  • Ryzyko związane z bezpieczeństwem informacji strategicznych i operacyjnych jest rozumiane i traktowane jako akceptowalne dla organizacji.
  • Zapewniona jest poufność wszystkich informacji o kliencie i rozwoju produktów.

Nasz zespół jest świadomy i zapewnia, że rozpowszechnianie informacji lub ich publiczne udostępnianie jest prowadzone zgodnie z zasadami bezpieczeństwa informacji, ochrony danych i poufności CertCom.
Informacje wrażliwe nigdy nie będą udostępniane bez uprzedniej zgody osoby, która udziela informacji. Wszyscy pracownicy są świadomi czynników wrażliwości oraz wpływu informacji, i są rozliczani z nadzoru nad informacjami, wynikającymi z posiadanych uprawnień i odpowiedzialności.

Odpowiedzialność

Rozumiemy i wiemy, jak oceniać potrzeby klientów.
Zapewniamy, że każda zgłoszenie problemu jest traktowane z odpowiedzialnością i priorytetem. Wdrożyliśmy procedury rozwiązywania problemów, dostarczania informacji zwrotnej, słuchania obaw klientów i przekładania każdego zgłoszonego problemu na możliwość doskonalenia.
Nasz zespół jest przeszkolony do zrozumienia i zbadania pierwotnej przyczyny zaistniałych problemów oraz zapewnienia nadzoru i działań w celu ich wyeliminowania.
CertCom określiła zasady realizacji procesu rozpatrywania skarg, mające zastosowanie w przypadku skargi lub odwołania otrzymanych od klientów, certyfikowanych organizacji, kandydatów, certyfikowanych osób i innych stron zainteresowanych zasadami, procedurami, decyzjami certyfikacyjnymi lub ogólnymi działaniami CertCom. Procedura ta obejmuje działania i rolę komisji odwoławczej w procesie rozstrzygnięcia odwołania.

Kompetencja

Każdy osoba zaangażowana w proces certyfikacji lub ogólnej działalności CertCom jest wykwalifikowana i świadoma uprawnień i odpowiedzialności w osiąganiu celów organizacyjnych i spełnianiu oczekiwań klientów.
Zespół CertCom rozumie, jak ustalić priorytety i rozwiązać problemy, nasza strategia to analiza przyczyn i podjęcie efektywnych działań.
W jasny sposób zdefiniowaliśmy obowiązki i odpowiedzialności, tak by każdy działający na rzecz CertCom miał świadomość ustanowionych zasad wspólnego podejścia, ważnego dla doskonalenia i rozwoju zarządzania w sposób integralny.
Jednym z naszych sposobów zapewnienia kompetencji jest inicjowanie ciągłych szkoleń i wymiany doświadczeń. Naszym głównym celem jest upewnienie się, że nasz zespół rozumie teoretyczne i praktyczne aspekty standardowych wymagań i zasad zarządzania.

Szacunek i godność

Każda osoba musi być traktowana z szacunkiem i godnością. Żadne działania podejmowane w CertCom nie będą dyskryminujące lub obraźliwe, ale będą oparte na podstawowych normach i uniwersalnych wartościach w zakresie praw człowieka. Każda osoba powinna być szanowana i traktowana jednakowo bez względu na rasę, płeć, religię, orientację seksualną lub światopogląd. Zachęcamy do wolności słowa, wyrażania opinii i myśli poprzez zapewnienie środowiska pracy nastawionego na wielokulturową świadomość i tolerancję.

Przeciwdziałanie naciskom i korupcji

Angażujemy się w walkę i potępiamy wszelkie formy nacisków lub korupcji, bezpośrednie lub pośrednie, w tym łapówki, wykorzystanie funduszy lub aktywów do jakichkolwiek nieetycznych celów. Kategorycznie potępiamy praktyki przekupstwa, również te obejmujące wykorzystanie posiadanych środków w celu zapewnienia niewłaściwych korzyści klientom, partnerom, współpracownikom i organom stanowiącym. CertCom deklaruje pełną zgodność z przepisami antykorupcyjnymi oraz lokalnymi i międzynarodowymi wymaganiami.

Ocena Kodeksu Etyki

Przestrzeganie zasad Kodeksu Etyki jest niezbędne przez wszystkie strony współpracujące z CertCom , w tym przez pracowników CertCom , certyfikowane osoby, egzaminatorów, audytorów, partnerów i innych współpracowników. Postępowanie zgodnie z Kodeksem Etyki jest uwzględniona w ocenie działań każdego interesariusza i podlega ciągłemu monitoringowi.
Zespół CertCom rozumie, że każde naruszenie naszego Kodeksu i Etyki przyniesie szkodliwe konsekwencje dla wiarygodności CertCom.
Każda osoba działająca w imieniu CertCom , która nie przestrzega Kodeksu Etyki, podlega środkom dyscyplinarnym, które mogą obejmować rozwiązanie umowy, a w przypadkach, gdy jego działanie poważnie wpływa na CertCom , zostaną też podjęte środki prawne. We wszystkich przypadkach autor każdego naruszenia ma prawo do bycia wysłuchanym i do obrony przed nałożeniem konsekwencji dyscyplinarnych.

Świadomość ekologiczna

Nasza organizacja jest świadoma szkód i efektów zewnętrznych, które nieświadome ludzkie działania mogą wyrządzić światu naturalnemu. Dlatego staramy się usprawnić nasz proces biznesowy, aby osiągnąć idealny poziom ochrony środowiska i działać w najlepszy możliwy sposób.